Dieta odchudzająca – wskazówki, porady, przykładowy jadłospis

dieta

Dieta odchudzająca jest tą, którą stosujemy najczęściej. Okazuje się, że ponad połowa dorosłych Polaków ma problem ze zwiększonym gromadzeniem tkanki tłuszczowej, a sam nadmiar zbędnych kilogramów prowadzi do poważnych kompleksów, a nawet zaburzeń prawidłowego funkcjonowania organizmu. Nie ma wątpliwości, że utrzymywanie prawidłowej masy ciała jest niezbędne, aby móc cieszyć się optymalnym zdrowiem. Chcesz schudnąć? Stosujesz kolejną dietę na pozbycie się tkanki tłuszczowej? Znowu dopadł Cię efekt jojo? Pamiętaj, że każda dieta redukcyjna powinna być dopasowana do Twoich indywidualnych potrzeb. Dowiedz się więcej już teraz.

Dieta odchudzająca – zasady ogólne

Osoby, które chcą stracić zbędne kilogramy, najczęściej popełniają podstawowy błąd – stosują uniwersalną dietę odchudzającą albo dietę cud, która pozwoliła schudnąć znanej aktorce albo najbliższej przyjaciółce. Okazuje się, że żywienie człowieka musi być odpowiednie, biorąc pod uwagę jego tryb życia, stosowaną aktywność fizyczną, preferencje żywieniowe, zapotrzebowanie na wartości odżywcze i kaloryczne czy ogólny stan zdrowia. Aby spalanie tkanki tłuszczowej mogło przebiegać zdrowo, rezygnuj z wycieńczających organizm głodówek, za to zastosuj dietę, która zmusi Cię do zdrowych nawyków żywieniowych. W celu odchudzania całego ciała warto skupić się na zjedzeniu posiłku bogatego w niezbędne wartości, niezbędny jest również trening, ponieważ aktywność fizyczna pozwala zgubić nadmiar tkanki tłuszczowej i buduje mięśnie.

Dieta odchudzająca – ile kalorii należy spożywać?

Każdy posiłek, również ten, który ma korzystnie wpływać na odchudzanie, powinien być skomponowany z odpowiednich makroskładników, czyli białka, tłuszczy oraz węglowodanów. Odchudzanie dietą jest natomiast możliwe, jeśli codzienny jadłospis będzie zakładał deficyt kaloryczny, wynoszący mniej więcej 15%.

Już wiesz dlaczego, każda dieta redukcyjna powinna być układana indywidualnie? Każdy z nas ma przecież inne zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Znaczenie może mieć płeć, wiek, to czy uprawiasz regularną aktywność fizyczną, czy jaką pracę wykonujesz każdego dnia.

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, ile kalorii należy spożywać, aby schudnąć. Wiele zależy od procesów metabolicznych i trawiennych danego organizmu czy od zapasów tkanki tłuszczowej oraz indywidualnych preferencji w zakresie gubienia nadmiernych kilogramów. Właśnie dlatego najlepszą opcją jest wsparcie profesjonalnych dietetyków, którzy ułożą dietę odchudzającą wedle potrzeb każdego, kto decyduje się na odchudzanie brzucha i innych partii ciała. Co istotne, zarówno nadwaga i otyłość, jak i również gubienie zbędnej tkanki tłuszczowej może być w dużym stopniu determinowane genetycznie. Tym bardziej niezbędne jest specjalne, profesjonalne podejście do tematu.

Skuteczna dieta odchudzająca – co należy jeść?

Osoby, które chcą stracić nadmierne kilogramy, powinny zwracać uwagę na to, co ląduje na ich talerzu. Okazuje się, że chociaż dieta na odchudzanie powinna być dobrana indywidualnie, to jednak dietetycy wskazują na grupę produktów dozwolonych oraz takich, które na gubienie tkanki tłuszczowej nie wpływają korzystnie.

Te pierwsze pobudzają metabolizm i mają dobroczynny wpływ na procesy trawienne i przemiany materii. Do takich zaliczają się:

  • warzywa strączkowe,
  • produkty z pełnego ziarna zbóż,
  • herbatki ziołowe z zawartością łopianu, anyżu, majeranku, kruszyny pospolitej.

Odchudzanie przyspieszają produkty, które zawierają tylko błonnik (znajdziesz go w produktach zbożowych, świetnie sprawdza się również pieczywo razowe).

Pamiętaj, że proces odchudzania może trwać długo, zanim zobaczysz zamierzone efekty. Nadmierne gromadzenie się tkanki tłuszczowej należy eliminować poprzez trwałą zmianę nawyków. Na stałe należy zrezygnować z produktów z tłuszczem pochodzenia zwierzęcego, dań smażonych na głębokim oleju, potraw panierowanych, białego cukru i wszelkich słodyczy, napojów gazowanych i alkoholu. W naszej diecie powinny królować warzywa i owoce oraz odtłuszczony nabiał, najlepiej sprawdzają się dania gotowane bądź duszone.

Dieta odchudzająca dla kobiet

Chociaż to panowie częściej borykają się z nadwagą, to jednak panie chętniej podejmują wyzwanie, aby zgubić zbędne kilogramy i mieć płaski brzuch. Okazuje się, że dieta odchudzająca powinna być odpowiednio dobrana poprzez uwzględnienie płci. Zazwyczaj kobieta z nadwagą wymaga stosowania diety niskokalorycznej, a deficyt kalorii może być większy, aniżeli w przypadku mężczyzn.

Wybierając dietę odchudzającą dla kobiet, uwzględnić należy indywidualne predyspozycje, stan zdrowia czy ewentualne wahania hormonalne, które u płci pięknej występują częściej. Ponadto, panie mają predyspozycje do odkładania tkanki tłuszczowej w innych, newralgicznych partiach ciała. W ich przypadku wyższy poziom tkanki tłuszczowej zauważyć można na biodrach oraz udach.

Dieta odchudzająca dla mężczyzn

U panów nadmierna tkanka tłuszczowa zbiera się najczęściej w obrębie brzucha, dlatego konieczne jest stosowanie diety odchudzającej oraz ćwiczeń na płaski brzuch. Mężczyźni zwracają też szczególną uwagę, aby dieta, która ma odchudzić, jednocześnie nie zniwelowała mięśni brzucha czy na innych partiach ciała.

Wiadomo również, że panowie mają zupełnie inne zapotrzebowanie kaloryczne, inaczej następuje u nich przemiana materii i procesy metaboliczne. To również mężczyźni wykazują większą siłę fizyczną, dlatego dla utrzymania odpowiedniej kondycji objętość posiłku jest nieco większa, a danie bardziej kaloryczne. Warto także uwzględnić, że statystycznie to panowie spalają w ciągu doby więcej kalorii, niż panie.

Zdrowa dieta odchudzająca – porady

Jedz częściej, ale mniejsze porcje. Osobom, które nie mają czasu na ciągłe przygotowywanie posiłków, z pomocą przychodzi catering Andrzejewski Przyjaciele. To zespół profesjonalistów, którzy skomponują idealnie dopasowaną dietę pudełkową, dzięki której odchudzanie będzie zdrowe, a cały proces przebiegnie bez wyrzeczeń, za to z oszałamiającymi efektami.

Nie łudź się, że schudniesz szybko, a dieta na płaski brzuch od razu przyniesie spektakularne efekty. Odchudzaj się zdrowo, dłużej, ale za to trwale, dzięki czemu już nigdy nie zauważysz problemów w postaci tkanki tłuszczowej w nazbyt dużej ilości.

Jedz to, co lubisz i postaraj się, aby dieta odchudzająca nie była zbyt monotonna. Jeśli chcesz mieć płaski brzuch szybko, ciesz się regularną aktywnością fizyczną. Świetnie sprawdzają się treningi z trenerem personalnym, ale sport możesz uprawiać też samodzielnie. Wystarczy codzienny spacer, jazda na rowerze, krótki jogging czy wizyta na basenie.

Dieta odchudzająca – przepisy na potrawy

Prowadzenie diety odchudzającej samodzielnie wcale nie jest łatwe. Komponując poszczególne posiłki, należy nadal utrzymywać deficyt kalorii, wspierać pracę przewodu pokarmowego, zadbać o zbilansowane dania z szeregiem witamin i związków mineralnych, ale jednocześnie zapobiegać zmniejszeniu masy mięśniowej. Co więcej, samodzielne przygotowywanie co najmniej 5 posiłków każdego dnia zabiera ogrom czasu, nie zawsze też na talerzu znajduje się śniadanie czy obiad, który jest po prostu smaczny. Codzienne menu musi być nie tylko zdrowe, ale i smaczne. Poznaj propozycje od Andrzejewski Przyjaciele na wartościowe i pyszne dania, które zawiera dieta odchudzająca. Jadłospis, dzięki któremu można szybko zgubić brzuch, przedstawia się następująco:

Przykładowe śniadania

  • pasta kanapkowa z sera greckiego z bazylią, koperkiem i suszonymi pomidorami,
  • pieczone placki twarogowe,
  • granola owsiana z morelami,
  • omlet na maślance z karmelizowaną gruszką.

Przykładowe obiady

  • krem z buraka pieczonego,
  • krem brokułowy z czosnkiem,
  • krem z dyni z kukurydzą,

Przykładowe kolacje

  • pęczak smażony z batatami,
  • sałatka jarzynowa z kurczakiem,
  • łosoś pieczony z komosą i śliwką.

Zachęcony? Nie zwlekaj i sprawdź, czy dieta pudełkowa jest dla Ciebie. Wypróbuj nasze menu, a przekonasz się, że odchudzanie może być przyjemne.

Zobacz kolejny artykuł

SUBSKRYBUJ NAS W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH!

POBIERZ APLIKACJĘ

Aplikacja mobilna Andrzejewski PRZYJACIELE – nasz cel to Wasze zdrowie! Tworzymy wyjątkowy projekt, który pomoże Wam zadbać o zdrowie z najlepszym w Polsce cateringiem dietetycznym Andrzejewski PRZYJACIELE.

Pobierz naszą aplikację, dzięki której:

  • zamówisz nasze dania,
  • zmodyfikujesz dotychczasową dietę,
  • ocenisz nasze dania,
  • sprawdzisz swój indywidualny kod polecający oraz stan „flamingów” na koncie lojalnościowym,
  • sprawdzisz oraz wybierzesz menu (u nas to bezpłatna opcja!)
  • poznasz lepiej naszą ofertę!